ZÁSADY OCHRANY OSOBNÝCH ÚDAJOV
I. Úvodné ustanovenia
1. Pre potreby týchto Zásad sa rozumie
- Prevádzkovateľom e-kočíky s.r.o., IČO: 47 070 196, so sídlom Fučíkova 967/27, Bardejov 085 01
- Osobnými údajmi sú meno a priezvisko, e-mailová adresa, telefónne číslo, fakturačná adresa, doručovacia adresa, IP adresa, cookies, identifikačné číslo podnikajúcej fyzickej osoby a daňové identifikačné číslo podnikajúcej fyzickejosoby.
2. Prevádzkovateľ e-shopu www.e-kociky.sk ako správca Osobných údajov týmto informuje o spôsobe a rozsahu spracovania Osobných údajov, vrátane rozsahu práv Účastníka (ako je tento definovaný nižšie) súvisiacich so spracovaním jeho Osobných údajov.
3. Prevádzkovateľ pri spracovaní osobných údajov postupuje v súlade s nasledujúcimi právnymi predpismi:
- Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov
- Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (ďalej len "Nariadenie")
- zákon č. 563/1991 Zb., o účtovníctve
4. Účastník je fyzická alebo právnická osoba, ktorá nakupuje od Prevádzkovateľa tovar a služby, alebo je registrovaná v e- shope.
5. Prevádzkovateľ je právnickou osobou, ktorá prevádzkuje tento internetový obchod za účelom predaja tovaru a služieb koncovému zákazníkovi. V súvislosti s vyššie uvedeným dochádza k spracúvaniu Osobných údajov:
- v rozsahu v akom boli poskytnuté v súvislosti s objednávkou produktov a /alebo služieb Prevádzkovateľa, resp. v rámci rokovaní o uzavretí zmluvy s Prevádzkovateľom, ako aj v súvislosti s uzatvorenou zmluvou
- za účelom / účelmi uvedenými nižšie v čl. II.
II. Účely a doby spracovania Osobných údajov
Prevádzkovateľ spracováva Osobné údaje pre nasledujúce účely:
a) plnenie zmluvy, prípadne iného záväzku, a poskytovanie služieb:
1. Osobné údaje budú spracované po dobu rokovaní o uzavretí zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Účastníkom, a to za účelom uzavretia zmluvy, ako aj počas trvania zmluvného vzťahu;
2. Marketingové akcie: na účely splnenia marketingovej akcie, vyhodnotenie, ukončenie, doručenie prípadnej výhry, atď. Doba spracovania: po dobu marketingovej akcie.
3. Poskytnutie zľavy: prevádzkovateľ sa na svojich webových stránkach môže zaviazať k poskytnutiu zľavy na prvý nákup. Pre poskytnutie zľavy je nutné vyplniť e-mailovú adresu, na ktorú bude následne zaslaný zľavový voucher. Prevádzkovateľ spracováva tento osobný údaj výhradne na účely poskytnutia zľavy (splnenie záväzku poskytnúť zľavu). Prevádzkovateľ informuje subjekt údajov o skutočnosti, že po dobu 1 roka bude evidovať e-mailovú adresu subjektu údajov, aby dokázal zistiť, či nedošlo k opakovanému pokusu o čerpanie zľavy. Ak teda subjekt údajov požiada o zľavu, zľavu vyčerpá, následne zažiada o výmaz osobných údajov, opakovane vyplní vo formulári na získanie zľavy svoju e-mailovú adresu, príde mu upozornenie, že zľavu už nie je možné čerpať).
b) dodržanie právneho záväzku (najmä účtovného, daňového a archivačného, poskytnutie súčinnosti správnym orgánom, polícii, súdom, a pod.):
1. daňový doklad bude uchovaný 10 rokov od ukončenia zmluvy: Za účelom plnenia zákonnej povinnosti archivácie účtovných dokladov na základe zákona č. 563/1991 Zb., o účtovníctve v znení neskorších predpisov budú Osobné údaje ďalej spracované a uchované po dobu 10 rokov od roka nasledujúceho po roku, v ktorom došlo k uzatvoreniu zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Účastníkom;
2. plnenie povinností v súvislosti s uplatnením práv z chybného plnenia, poskytnutia súčinnosti správnym orgánom, polícii, súdu: Prevádzkovateľ je oprávnený spracovávať základné osobné, identifikačné a kontaktné údaje zákazníka, údaje o tovare a údaje z komunikácie medzi zákazníkom po dobu 4 rokov odo dňa uplynutia záručnej doby na tovar.
c) oprávnené záujmy Prevádzkovateľa, ochrana práv a právom chránených záujmov Prevádzkovateľa:
1. účinná obhajoba v prípade sporu. Doba spracovania sa tu stanovuje na 4 roky od uplynutia záručnej doby na tovar a predlžuje sa o dobu, po ktorú je spor vedený (Správca uchováva taktiež e-mailovú komunikáciu so zákazníkom, drží informáciu o skutočnosti, že prebehol telefónny hovor alebo online chat komunikácie).
2. oprávneným záujmom Prevádzkovateľa je ďalej zasielanie obchodných oznámení (plošných ponúk a individuálnych ponúk) v súlade s § 7 ods. 3 zákona č. 480/2004 Zb., o niektorých službách informačnej spoločnosti a v súlade s bodom 47 Nariadenia, ak Prevádzkovateľ získal podrobnosti elektronického kontaktu v súvislosti s predajom tovaru a služieb Účastníkovi. Oprávnený záujem vzniká v nadväznosti na vytvorenú objednávku zákazníka na našom e-shope alebo registráciou vo VIP programe.
3. Zasielanie dotazníkov spokojnosti: zasielanie dotazníkov spokojnosti za účelom skvalitnenia poskytovaných služieb zákazníkom v nadväznosti na vytvorenú objednávku, rezerváciu alebo priamy predaj. Prevádzkovateľ v rámci hodnotenia spokojnosti posúva osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, telefónne číslo a e-mailová adresa tretej strane – ďalšiemu spracovateľovi. Doba spracovania osobných údajov je v tomto prípade 3 roky.
d) marketingové a obchodné ponuky služieb Prevádzkovateľa:
1. plošné zasielanie obchodných ponúk produktov a služieb: zasielanie všeobecných reklamných oznámení bez zacielenia na konkrétnu skupinu adresátov. Doba spracovania osobných údajov je v tomto prípade 3 roky;
2. individuálna ponuka: zasielanie reklamných oznámení po zhodnotení niektorých osobných aspektov vzťahujúcich sa k fyzickej osobe. Prevádzkovateľ nevykonáva profilovanie v súlade s čl. 22 Nariadenia, keďže nejde o automatizované spracovávanie, ale ručnú tvorbu individuálnych ponúk. Doba spracovania osobných údajov je v tomto prípade 3 r oky;
3. Zasielanie dotazníkov Heureka - overené zákazníkmi: zasielanie dotazníkov Heureka za účelom skvalitnenia poskytovaných služieb zákazníkom. Prevádzkovateľ v rámci hodnotenia spokojnosti a iných prieskumov prenáša osobné údaje v rozsahu a e- mailová adresa tretej strane - ďalšiemu správcovi - spoločnosti Heureka Shopping s.r.o. Doba spracovania osobných údajov je v tomto prípade 3 roky. (Tu je nutný výslovný súhlas Účastníka);
4. cookies: krátke textové súbory generované webovým serverom a ukladané v počítač i prostredníctvom prehliadača. Rozlišujú sa dva typy. V prvom rade sú to cookies potrebné na zabezpečenie fungovania a analýzu webu (uskutočnenie prenosu elektronickej komunikácie prostredníctvom elektronickej komunikačnej siete, s použitím týchto cookies nemožno vysloviť nesúhlas). Ďalej ide o cookies, ktoré hodnotia niektoré osobné aspekty vzťahujúce sa ku konkrétnej fyzickej osobe. S použitím druhého typu cookies musí Účastník vysloviť súhlas. Doba spracovania je v tomto prípade 3 roky.
III. Ochrana osobných údajov a informácie o spracovaní
1. Pokiaľ Účastník neposkytne svoje Osobné údaje, nie je možné uzavrieť zmluvu s Prevádzkovateľom a / alebo mu poskytnúť služby z nej vyplývajúce. Osobné údaje sú v tejto súvislosti nevyhnutné pre poskytnutie konkrétnej služby či
produktu Prevádzkovateľa.
2. Po uplynutí lehôt uvedených v článku II. Prevádzkovateľ Osobné údaje vymaže alebo anonymizuje.
3. Účastník je povinný Prevádzkovateľovi poskytnúť len pravdivé a presné Osobné údaje. Za správnosť, presnosť a pravdivosť poskytnutých Osobných údajov je zodpovedný Účastník. Prevádzkovateľ za správnosť poskytnutých údajov nenesie zodpovednosť.
4. Prevádzkovateľ vynaloží maximálne úsilie, aby nedošlo k neoprávnenému spracovaniu.
5. Prevádzkovateľ je oprávnený odovzdať osobné údaje Účastníka tretím osobám, a to za nasledujúci mi účely: dokončenie objednávkového procesu, doručenie tovaru (jedná sa o dopravnej spoločnosti, prípadne o podnikajúce fyzické osoby), zasielanie obchodných oznámení (jedná sa o subjektmi zaisťujúce tvorbu obchodných oznámení a ich rozosielanie, tvorbu marketingových kampaní a pod.), hodnotenie spokojnosti zákazníka, poskytovanie spotrebiteľského úveru (jedná sa o spoločnosti poskytujúce finančné služby), služby zákazníckej podpory (jedná sa o spoločnosti, ktoré Prevádzkovateľovi dodávajú systém, prostredníctvom ktorého Prevádzkovateľ vybavuje požiadavky svojich zákazníkov), poskytovanie poistných produktov (jedná sa o poisťovne), vybavovanie reklamácií (jedná sa o spoločnosti poskytujúce služby autorizovaného servisu, prípadne o podnikajúce fyzické osoby a pod.), registrácia nového zákazníka, poskytovanie služby IBod.
6. Osobné údaje sú a budú spracované v elektronickej podobe neautomatizovaným spôsobom.
IV. Práva Účastníka súvisiace so spracovaním
1. Práva Účastníka v súvislosti s ochranou osobných údajov:
- požadovať od Prevádzkovateľa prístup k jeho Osobným údajom;
- na opravu poskytnutých Osobných údajov;
- na vymazanie poskytnutých Osobných údajov;
- na obmedzenie spracovania Osobných údajov;
- podať sťažnosť na Úrade pre ochranu osobných údajov;
- právo namietať proti spracovaniu osobných údajov
2. Účastník môže svoje práva podľa ods. 1 tohto článku uplatniť prostredníctvom odkazu uvedeného v pätičke e-mailu zaslaného zo strany Prevádzkovateľa alebo žiadosti na adrese ekociky@gmail.com alebo v prípade registrovaného zákazníka v zákazníckej sekcii na webových stránkach e-shopu (týka sa len práva na prístup k osobným údajom a na opravu osobných údajov).
3. Práva podľa ods. 1 tohoto článku písm. c) a d) nie je možné uplatniť v rozsahu a na účely uvedené v čl. II ods. 1 písm. a), b) a c) s výnimkou čl. II ods. 1 písm. c) podods. 2, 3, kedy je možné uplatnenie všetkých práv uvedených v ods. 1 čl. IV.
V. Záverečné ustanovenia
1. Všetky právne vzťahy vznikajúce pri spracúvaní Osobných údajov sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republik y, a to bez ohľadu na to, odkiaľ bol prístup k nim realizovaný. K riešeniu prípadných sporov vzniknutých v súvislosti s ochranou súkromia medzi Účastníkom a Prevádzkovateľom sú príslušné slovenské súdy.
2. Dotknutá osoba má právo obrátiť sa na Úrad na ochranu osobných údajov (https://dataprotection.gov.sk/uoou/sk).
3. Tieto Zásady nadobúdajú účinnosť dňa 1. 4. 2019.